این بار در قطعه صدای خواننده یا همون وکال هم قرار داده شده تا کار کامل تری نسبت به قبل باشه...ناگفته نمونه که edit کردن وکال تکنیکهای متفاوت و البته تجربیات خاصی رو میطلبه...
بشنویم:
کاور قسمتی از بیت زیبای آهنگ رپ لوژی با نرم افزار flstudio
غیر از equalize کردن ملودی اصلی بیت و edit کردن time envelope مربوط به drumms هیچ کاری در مورد میکس و مستر انجام نشده...
بشنویم:
ساخته شده در نرم افزار flstudio
بشنوید:
این بار برای اینکار وقت بیشتری گذاشتم و از لحاظ میکس و مستر هم روی قطعه کار کردم...استفاده از تکنیک های فضا سازی به کمک پلاگین های convolver و impulse های نرم افزار flstudio و همچنین شخصیت دادن به پیانو به کمک convolver و فضای وهم آلود...
پلاگین های استفاده شده:
fruity Eq2
fruity convolver
fruity delay
direct wave
edison
fruity reeverb
maximus
3xOsc
FL keys
همچنین از هیچ third party VST در کار اسفاده نشده است.
با استفاده از اف ال استودیو:
بر خلاف انتظاری که از producer کار یعنی علیرضا جی جی میره، این کار خیلی ضعیفه...تکست های بی ربط و فالش خوندن های بهزاد لیتو و سیجل نسبت به ملودی beat کارو خیلی ضعیف جلوه میده، هر چند در شروع سیجل خیلی خوب شروع میکنه اما هر چی قطعه جلو میره کار خرابتر و ناهماهنگی های کار بیشتر هویدا میشه...نکته جالب اینه که علاوه بر جی جی شخصیت های دیگری هم در ساخت کار دخالت داشتن و شاید طبق ضرب المثل"آشپز که دوتا شه، آش یا شور میشه یا بی نمک"این اتفاق توی این قطعه هم افتاده...این از نکات منفی بود، اما یه نکته خیلی خیلی مثبت داشت این کار که تقریبا میتونه تمام خرابکاری های این قطعه رو پاک کنه و اونم همراهی نسیم هستش...با اون صدای صافش ترانه ای بر پایه ملودی "شکار آهو"میخونه و خیلی به نظرم حرفه ای بود...به خصوص افکت هایی که به صداش داده بودن...نکته ای که به نظرم کمی عجیب بود این بود که جی جی نخوند و این شاید خودش به نحوی نشون دهنده نارضایتی جی جی هم باشه...خیلی از جی جی بعیده با اون وسواس معروفش چنین کار ضعیفی ارائه بده و شاید هم نکات پشت پرده ای وجود داره که من ازشون بیخبرم...
فکر میکنم و با رفتن مهراد هیدن و سامان ویلسون از گروه، علیرضا جی جی دست تنها مونده و جای خالی مهراد تو کاراش به شدت محسوسه...
قطعه کوتاهی که با flstudio ساخته شده؛ تو ملودی قطعه سوت زدن رفیقم خیلی تاثیر داشت...